Start w wiosce Sybigonia(1 na mapie), ekipa Oleg, Igor, Swieta, Wiera członkowie kompani najemniczej “Czarna Dłoń” kompania jest wygnańcami z przegranej wojny domowej. Kompani przewodzi najmłodszy z synów króla na wschodzie, Iwan “Czarnoręki”
Plotki-Informacje:
Konflikty w Sybigoni rozwiązywane są poprzez krwawe pojedynki w świętym gaju
Mieszkańcy są potomkami uchodźców z miasta, którego ruiny leżą na północ od osady, miasto upadło dotknięta klątwą(2)
W mieście nieoficjalną władzę sprawuje browarnik Mylitades Stary, zamożny i charyzmatyczny.
na północny zachód od osady znajdują się grobowce starożytnego władcy tych krain króla Achillesa(3)
Najemniczka Echo od tygodnia nie wraca, udała się do nowo odkrytych ruin na południu.(14)
Na południowym wschodzie znajduje się enklawa elfów, elfy niechętne są ludziom i nie nawiązują kontaktu(7)
na północnym wschodzie znajduje się klasztor, których starsi uważani są za mędrców(8)
Podjęcie podróży w celu odnalezienia najemniczki Echo
W drodze drużyna odkrywa “Krwawą Sadzawkę”(15) przy której stoi zapomniany posąg i ołtarz ofiarny Ateny bogini wojny. Była kleryczka Wiera ma wizję składania ofiar i przypływu siły po wypiciu wody z sadzawki. Drużyna napełnia jeden bukłak “krwawą wodą”
Ruiny do których wybrała się Echo okazują się ruinami pałacyku stojącymi na ciężko dostępnym wzgórzu(14). Najemniczka uwięziona jest w żelaznej klatce która wisi na drągu nad ruinami. Same ruiny są prowizorycznie ufortyfikowane.
Drużyna decyduje się skradać, zostaje zauważona tuż przy samym murze. Drużyna pertraktuje z plemieniem orków(Wiele Strzał). Okazuje się że orkom przewodzi ludzki czarnoksiężnik Lizander Szary. Obiecuje oddać drużynie najemniczke Echo w zamian za wyniesienie z podziemi reliktu. Miecza “Królewska Stal”.
Drużyna penetruje lochy wsparta czwórką orków towarzyszących Lizanderowi. W podziemiach kilkukrotnie drużynę atakują Cienie, ta jednak dzielnie pokonuje je za pomocą podpalonych pochodni. Nieprzytomni padają dwaj orkowie oraz Igor, jednak udaje się ich ustabilizować i wynieść z podziemi. Swieta otrzymuje bliznę, pęknięta czaszka.
Z podziemi oprócz miecza, drużyna wynosi trochę miedziaków, złota, klejnoty, złoty pierścień i księgę czarów(czar Dwór)
Ekstra, jak udaje się zagrać sesję z żoną - i to, jak widzę, całkiem udaną - to już wszystko jest możliwe. :) Życzę powrotu do regularnego/satysfakcjonującego do grania!
OdpowiedzUsuńPytanko. Plotki - jakoś je losowo generowałeś, czy wymyślałeś patrząc na mapę?
Poza plotką o najemniczce, plotki na podstawie rzutów z "losowej dziczy". Mapę wylosowałem w ten sposób że rzuciłem na nią kostki k6 i tam gdzie spadły coś powstało, wynik decydował czy to punkt światła czy loch. W sumie na mapie wylądowało 13 kostek. Osada startowa jest ościenną wiochą, elfy upadłą cywilizacją, klasztor tak jak nazwa wskazuje. Dawne miasto to ruiny, grobowiec tez jak nazwa wskazuje również losowane z "losowej dziczy" po tym jak wylosowałem hasła w tych lokacjach jakoś to połączyłem żeby był jakiś setting na start.
OdpowiedzUsuńMiło widzieć reaktywację starego bloga! :)
OdpowiedzUsuńA jak tam sprawował się Cairn? Jesteście zadowoleni z tej mechaniki?
Ja byłem zachwycony po przeczytaniu. Było wszystko czego potrzebowałem i prosta mechanika. Jedyne wątpliwości mam co do rozwoju postaci, brak levelowania. Z drugiej strony ten brak wynika z przyzwyczajeń do wszystkich innych gier.
OdpowiedzUsuńPo sesji stwierdzam że te moje oczekiwania system spełnia, ale to na razie była jedna sesja.
To ja pozwolę sobie podpowiedzieć w kwestii tego rozwoju postaci.
UsuńW podstawowej wersji Cairn, rozwój odbywa się głównie na bazie fikcji, przy czym jest rozumiany jako "zmiana" (i jak w życiu - niekoniecznie na lepsze ;-) ).
Zmiana realizowana jest przez: nawiązywanie kontaktów z BN, zdobywanie lepszego ekwipunku oraz bogactw, zdobywanie większej wiedzy dotyczącej świata gry.
Ale nie oznacza to, że zmiana nie niesie za sobą efektów w mechanice, mamy tutaj dwie możliwości:
1. Podwyższanie współczynników postaci za pomocą "blizn" (https://pl.cairnrpg.com/docs/cairn-srd-pl.html#tabela-blizn)
2. "Ulepszanie mechaniczne" postaci za pomocą szkoleń, treningów itp. w świecie gry - np. kilkumiesięczny, intensywny trening u mistrza fechtunku może dać postaci dodatkową cechę typu: "wszystkie ataki pewnym rodzajem broni są wzmocnione" albo studiowanie w szkole magii powoduje, że postać nie musi zaznaczać zmęczenia podczas rzucania zaklęć (bądź rzuca k6 i zmęczenie zaznacza jedynie przy wyniku 4-6)
Druga opcja wymaga oczywiście opracowania odpowiedniej części fikcyjnej ale to też może być niezła frajda a nawet inspiracja do kolejnych opowieści - treningi kosztują a znany mistrz może zażądać przysługi zamiast pieniędzy.
Jeśli powyższe koncepcje będą niewystarczające, to nadal można w Cairn zastosować tradycyjny rozwój na bazie poziomów. Jest do tego hack zrobiony przez Adama Hensleya (https://pl.cairnrpg.com/docs/modular-rules-procedures-pl.html#poziomy-postaci).
Pozdrawiam serdecznie
Bardzo fajne, klasyczne przygody! Grecy, Rusini i Elfy - już mi się podoba :) Mam nadzieję, że będziecie dalej grać, chętnie poczytam raporty.
OdpowiedzUsuńRozumiem, że dzicz to Perilous Shores?
Zgadza się dzicz Perilous Shores i podziemia to też Watabou One Page Dungeon. Długo byłem fanem hexographera później był wonderdraft, a teraz poszedłem po prostsze rozwiązania. Jakbym potrzebował planu miasta czy wsi też pewno sięgnę po generatory z Watabou
UsuńOne Page Dungeon jest super, sam korzystam. Plany miast, map topograficznych jest bez liku. Spójrz choćby na Wrocław z 1562 roku: https://www.bibliotekacyfrowa.pl/dlibra/publication/36165/edition/39530/content (średniowieczna zabudowa z siatką ulic i murami przetrwała do XIX wieku). Nic, tylko grać!
UsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńJakiś postęp w kampanii?
OdpowiedzUsuń