wtorek, 8 lutego 2022

Kompania najemna "Czarna Dłoń" sesja 1

 


  • Start w wiosce Sybigonia(1 na mapie), ekipa Oleg, Igor, Swieta, Wiera członkowie kompani najemniczej “Czarna Dłoń” kompania jest wygnańcami z przegranej wojny domowej. Kompani przewodzi najmłodszy z synów króla na wschodzie, Iwan “Czarnoręki”

  • Plotki-Informacje: 

    • Konflikty w Sybigoni rozwiązywane są poprzez krwawe pojedynki w świętym gaju

    • Mieszkańcy są potomkami uchodźców z miasta, którego ruiny leżą na północ od osady, miasto upadło dotknięta klątwą(2)

    • W mieście nieoficjalną władzę sprawuje browarnik Mylitades Stary, zamożny i charyzmatyczny.

    • na północny zachód od osady znajdują się grobowce starożytnego władcy tych krain króla Achillesa(3)

    • Najemniczka Echo od tygodnia nie wraca, udała się do nowo odkrytych ruin na południu.(14)

    • Na południowym wschodzie znajduje się enklawa elfów, elfy niechętne są ludziom i nie nawiązują kontaktu(7)

    • na północnym wschodzie znajduje się klasztor, których starsi uważani są za mędrców(8)

  • Podjęcie podróży w celu odnalezienia najemniczki Echo

  • W drodze drużyna odkrywa “Krwawą Sadzawkę”(15) przy której stoi zapomniany posąg i ołtarz ofiarny Ateny bogini wojny. Była kleryczka Wiera ma wizję składania ofiar i przypływu siły po wypiciu wody z sadzawki. Drużyna napełnia jeden bukłak “krwawą wodą”

  • Ruiny do których wybrała się Echo okazują się ruinami pałacyku stojącymi na ciężko dostępnym wzgórzu(14). Najemniczka uwięziona jest w żelaznej klatce która wisi na drągu nad ruinami. Same ruiny są prowizorycznie ufortyfikowane.

  • Drużyna decyduje się skradać, zostaje zauważona tuż przy samym murze. Drużyna pertraktuje z plemieniem orków(Wiele Strzał). Okazuje się że orkom przewodzi ludzki czarnoksiężnik Lizander Szary. Obiecuje oddać drużynie najemniczke Echo w zamian za wyniesienie z podziemi reliktu. Miecza “Królewska Stal”.

  • Drużyna penetruje lochy wsparta czwórką orków towarzyszących Lizanderowi. W podziemiach kilkukrotnie drużynę atakują Cienie, ta jednak dzielnie pokonuje je za pomocą podpalonych pochodni. Nieprzytomni padają dwaj orkowie oraz Igor, jednak udaje się ich ustabilizować i wynieść z podziemi. Swieta otrzymuje bliznę, pęknięta czaszka. 

  • Z podziemi oprócz miecza, drużyna wynosi trochę miedziaków, złota, klejnoty, złoty pierścień i księgę czarów(czar Dwór) 



Okiem Sędziego:

Próba powrotu do grania jeden na jeden. Żona prowadzi czwórkę bohaterów w systemie który niedawno ukazał się po polsku "Cairn"

Poza swoimi tabelkami wykorzystałem "Losową Dzicz" od Patryka Ofat. Super robota!!!

Poniżej mapka wykorzystana jako loch. Mapa wygenerowana z Watabou, zresztą podobnie jak mapa dziczy. Trzymam kilka czystych wydrukowanych map i uzupełniam je na bieżąco w trakcie gry. Nigdy nie wiadomo gdzie skieruje się drużyna.


Zarówno ja jak i graczka jesteśmy pozytywnie nastawieni po tej jednej sesji.
Pociągniemy dalej o ile dzieciaki pozwolą





10 komentarzy:

  1. Ekstra, jak udaje się zagrać sesję z żoną - i to, jak widzę, całkiem udaną - to już wszystko jest możliwe. :) Życzę powrotu do regularnego/satysfakcjonującego do grania!

    Pytanko. Plotki - jakoś je losowo generowałeś, czy wymyślałeś patrząc na mapę?

    OdpowiedzUsuń
  2. Poza plotką o najemniczce, plotki na podstawie rzutów z "losowej dziczy". Mapę wylosowałem w ten sposób że rzuciłem na nią kostki k6 i tam gdzie spadły coś powstało, wynik decydował czy to punkt światła czy loch. W sumie na mapie wylądowało 13 kostek. Osada startowa jest ościenną wiochą, elfy upadłą cywilizacją, klasztor tak jak nazwa wskazuje. Dawne miasto to ruiny, grobowiec tez jak nazwa wskazuje również losowane z "losowej dziczy" po tym jak wylosowałem hasła w tych lokacjach jakoś to połączyłem żeby był jakiś setting na start.

    OdpowiedzUsuń
  3. Miło widzieć reaktywację starego bloga! :)

    A jak tam sprawował się Cairn? Jesteście zadowoleni z tej mechaniki?

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja byłem zachwycony po przeczytaniu. Było wszystko czego potrzebowałem i prosta mechanika. Jedyne wątpliwości mam co do rozwoju postaci, brak levelowania. Z drugiej strony ten brak wynika z przyzwyczajeń do wszystkich innych gier.
    Po sesji stwierdzam że te moje oczekiwania system spełnia, ale to na razie była jedna sesja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja pozwolę sobie podpowiedzieć w kwestii tego rozwoju postaci.
      W podstawowej wersji Cairn, rozwój odbywa się głównie na bazie fikcji, przy czym jest rozumiany jako "zmiana" (i jak w życiu - niekoniecznie na lepsze ;-) ).
      Zmiana realizowana jest przez: nawiązywanie kontaktów z BN, zdobywanie lepszego ekwipunku oraz bogactw, zdobywanie większej wiedzy dotyczącej świata gry.
      Ale nie oznacza to, że zmiana nie niesie za sobą efektów w mechanice, mamy tutaj dwie możliwości:
      1. Podwyższanie współczynników postaci za pomocą "blizn" (https://pl.cairnrpg.com/docs/cairn-srd-pl.html#tabela-blizn)
      2. "Ulepszanie mechaniczne" postaci za pomocą szkoleń, treningów itp. w świecie gry - np. kilkumiesięczny, intensywny trening u mistrza fechtunku może dać postaci dodatkową cechę typu: "wszystkie ataki pewnym rodzajem broni są wzmocnione" albo studiowanie w szkole magii powoduje, że postać nie musi zaznaczać zmęczenia podczas rzucania zaklęć (bądź rzuca k6 i zmęczenie zaznacza jedynie przy wyniku 4-6)
      Druga opcja wymaga oczywiście opracowania odpowiedniej części fikcyjnej ale to też może być niezła frajda a nawet inspiracja do kolejnych opowieści - treningi kosztują a znany mistrz może zażądać przysługi zamiast pieniędzy.

      Jeśli powyższe koncepcje będą niewystarczające, to nadal można w Cairn zastosować tradycyjny rozwój na bazie poziomów. Jest do tego hack zrobiony przez Adama Hensleya (https://pl.cairnrpg.com/docs/modular-rules-procedures-pl.html#poziomy-postaci).

      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  5. Bardzo fajne, klasyczne przygody! Grecy, Rusini i Elfy - już mi się podoba :) Mam nadzieję, że będziecie dalej grać, chętnie poczytam raporty.

    Rozumiem, że dzicz to Perilous Shores?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się dzicz Perilous Shores i podziemia to też Watabou One Page Dungeon. Długo byłem fanem hexographera później był wonderdraft, a teraz poszedłem po prostsze rozwiązania. Jakbym potrzebował planu miasta czy wsi też pewno sięgnę po generatory z Watabou

      Usuń
    2. One Page Dungeon jest super, sam korzystam. Plany miast, map topograficznych jest bez liku. Spójrz choćby na Wrocław z 1562 roku: https://www.bibliotekacyfrowa.pl/dlibra/publication/36165/edition/39530/content (średniowieczna zabudowa z siatką ulic i murami przetrwała do XIX wieku). Nic, tylko grać!

      Usuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń